Sunday, November 13, 2011

Our Eidul Adha 2011..


This was my first time celebrating hari raya to be exact Eidul Adha at Shah Alam. Syahdu je bunyi. Tapi kesyahduan terus terubat bila Omma, Okki and Hekal datang beraya kat sini.*Thanks to my parents!!!* Since the 2 boys just discharged from DEMC on Thurs, and still with running nose, I told my parents that we not so confident to travel back for hari raya. Plus with weather change, I worried the boys will down with fever again. They agreed. Then my ayah gave idea nak turun Shah Alam.*siap plan nak masak ape lagi on 1st day raya, time on phone tu..lawak sungguh!!* My mom pun bagi green light, so on Friday morning *harijadi Omma aritu*, diorang bertolak from Terengganu. Adam was the happiest person of course. Melekat aje dengan Okki!!

What we did on pagi raya?? As usual since malam lagik, me n my ma were busied at kitchen doing preparation for nasi beriani stuff!!yeap Masterchef Omma cooked delicious nasi beriani for us *semua alatan import dr Terengganu, mujur tak bawak rice cooker beso aje, ahaks!!* Lucky during smayang raya the 2 boys were in deep sleep, so that I can helped Omma at the kitchen. Ngam2 siap, we received a visit from my cuzen, kaklong Zahira and family. Followed with Che Mimi's adik ipar. Tengahari kami sudah mati kutu!! Since I need to get few stuff at mothercare VIP sale, I suggested to jalan2 at KLCC. And everyone agreed!


So here we are!!
KLCC on Eidul Adha...


Apalah mommy ni..
*maklumlah dah 2 minggu duk kat rumah n hospital, kaki tangan gatteii!!*


We spent about 45 min at mothercare..




Adam pun busy macam mommy dia jgak!!


Ryan and Okki!!

Tak rembat banyak pun, berpada2 je ;)
Lepas tu kami makan2 celebrate Omma b'day, lepas minum kat Starbucks, jalan2 before go back home..


Babyweared lil Ryan with Stork by Snugg!!


Macam biasa, tk naik kiddie ride tak sah...



Second day raya, Omma masak nasi minyak plak. Kali ni tak lepas peluang amik gambar. Plus triffle yg ma buat pagi raya tu.Skali hadap licin!!Maveles u...Yang seddey tengahari diorang dah kena balik, sb Trg next day tu dah start keje. Sayang plak sb company shutdown smp Wed, tapi tak balik kg. huhuhuhu..Apapun,  thanks alot to my parents, sudi datang beraya kat sini. We really had a blast hari raya haji walaupun bak kata Che Mimi beraya diperatauan. *terbaaeekkk!!!*


Nasi minyak, yang penting acar tu maveles sb yours truly buat...wakakkakakaka!!


3rd day kami anak-beranak bergolek2 kat rumah and 4th day mommy and papa going out to settle banking and epf matters. Siap pergi JPN tukar ic ku yang dah sekian lama tak boleh guna cip tu!! Settled!!


Thats how we spent 4 days hari raya haji..
Yours??


2 comments:

ummi_ziz said...

Bestnya!! How i wish my parents were here too so my mom can cook scrumptious raya food like ur mom too! Huhu apakan daya jauh beribu batu! Sobs.

Nway, geramnyerr tgk ryan tuu you! Isk montel sguh! Hehehe

mommynadia said...

Izu,
itulah,kalau diorang tkde harus mati kutu tahap cipan nye!!

ala zafri lagi montel!!nak gigit pipi n jari dia jgak!!

Post a Comment

It might take me a while to reply, but I do read all comments received! Tq =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...