Tuesday, August 10, 2010

Ihya' Ramadhan : Ahlan Wasahlan ya Ramadhan



Do'a Malaikat Jibril Menjelang Ramadhan :


Ya Allah tolong abaikan puasa ummat Muhammad, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal yang berikut:


* Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya (jika masih ada);

* Tidak berma'afan terlebih dahulu antara suami isteri

* Tidak berma'afan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya

Maka Rasulullah pun mengatakan Amiin sebanyak 3 kali. Dapat kita bayangkan, yang berdo'a adalah Malaikat dan yang meng-Amiinkan adalah Rasullullah dan para sahabat, dan dilakukan pada hari Jumaat.


***************

Saya mengambil peluang ini untuk memohon maaf sekira ada tersalah bicara secara sengaja atau tak sengaja.
Semoga ibadah kita dibulan yg mulia ini diberkati Allah hendaknya.Amin.
Selamat menyambut kedatangan Ramadhan al Mubarak.

 
 

16 comments:

Hanis MY said...

selamat berpuasa Nadia...sama2lah kita mengambil manfaat di bulan yang mulia ini...

peah @ peps said...

selamat berpuasa..mommy nadia...

Nadine said...

I pun nak mohon maaf kalau i tersalah comment ke tersalah ckp ke spanjang kita kenal ni :)


Slamat berpuasa Nadia & family :)

MOMMAHOLICSURI said...

Nadia, Same goes here.
I would like to apologize for any silap kot kot terbuat kat u kay. Armi and Oman juga. Selamat berpuasa to u and family.

Nadiah Sidek said...

selamat berpuasa! :)

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

selamat berpuasa nad!

airin diana said...

Selamat Berpuasa too Nadia! Sama-samalah kita bermaaf-maafan ye :)
ps: pagi tadi nampak nadia, husbd n adam nak kuar. comel sgt adam, sumer kereta sepanjang jalan dia nak pegang..hehe

airin diana said...
This comment has been removed by a blog administrator.
airin diana said...
This comment has been removed by a blog administrator.
zahira said...

selamat berpuasa & beramal ibadat...

zahira said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Thara said...

happy fasting, nadia! jom pakat2 amik this opportunity to get even slimmer, jgn bigger! :P

Mrs. Ishamizu said...

slmt bpuasa ye Nadia..maaf zahir dn batin..:)

amirah said...

selamat berpuasa mommy nadia

Diyana Didie said...

hi kak,
salam ramdhan n happy iftar!:)

MOMMY NADIA said...

thanx everyone for the wish..
risau jgak kan,ada terkasar bahasa..terover comment during blogging2 ni..
semoga ramadhan kali ini lebih bermakna buat kita semua..Amin!

Post a Comment

It might take me a while to reply, but I do read all comments received! Tq =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...